My Darling Clementine

My Darling Clementine ”Mimmi”

Född 2010 korsning friser, dansk ridponny, danskt halvblod. Import Danmark och ca 157 cm.
Litet sto men bär upp även längre ryttare väl då hon är åt det grövre hållet i sin exteriör. Hon har mycket energi och en häftig rörelsemekanik. Älskar att hoppa och har tävlat 1 meter hoppning.
LA dressyr och 1m hoppning.

Ramsbergs Zahara

Född 2013 e Daquar CC – Aerline H, svenskt halvblod har en avkomma som fått fina lovord.
Stort sto på över 175 cm känns dock inte stor att rida, ger en väldigt härlig känsla i både dressyren och hoppningen. Har tävlat 110 hoppning och LB dressyr hos oss.
MsvC dressyr och 1.20 hoppning.

Gilmo

Född 2005 e Goldmine ** - Maraton ca 167 cm hög.
Ädel valack då han har en hel del fullblod i sig, Gilmo är nog den häst hos oss som har mest erfarenhet av tävlingbanan då han har tävlat upp till 140 hoppning även internationellt. Så är en perfekt läromästare i hoppningen, i dressyren har det hänt mycket med honom sen han kom till oss och börjar bli riktigt stadig och bärig i sin kropp.
LA dressyr och 1.10 hoppning.

Betelgeuse

Betelgeuse ”Guz”

Född 2013 import Ryssland på ca 156 cm hög.
En mindre valack med stort hjärta, vill alltid göra sitt bästa och går med både stora och små elever. Köptes in maj 2021 och vidarutbildas vid sidan av sitt arbete på ridskolan.
LA dressyr och 1m hoppning.

Colourful Diamond

Colourful Diamond ”Grållan”

Född 2008 e Colourfield – Diamond Lad, import Irland på ca 166 cm.
Ett känsligt sto med energi och lite humör vill inte alltid bli uppbunden när man gör iordning och har svårt att stå still vid pallen vid uppsittning. Hon är häftig att rida när man får alla bitar att klaffa har tävlat MSVC dressyr och 115 hoppning. Byter galopp.
MsvC dressyr och 1.15 hoppning.

Fiona

Sto f 2015 import Litauen e Eruditas – Fiesta ca 166 cm hög.
Ett ädelt sto som älskar att bli ompysslad. Startad dressyr av våra elever och varit iväg på en hopptävling med fina resultat något av en hindermagnet.
LA/MsvC dressyr 1.10 hoppning.

Joris

Valack född 2011 import Litauen troligtvis en friser korsning. ca 165 cm.
Maffig valack med mycket power i sina rörelser, nyttig att rida för den som vill träna sin sits på en häst med stor rörlighet i ryggen. Han har härlig inställning till allt jobb och älskar att hoppa, tävlat i Litauen och även av oss i hoppning upp till 110.
LA/MsvC dressyr och 1.10 hoppning.

Optimus Pride

Optimus Pride "O.P"

Valack f.-09 e: Belamour - Cavalotti. Ca 172cm
Mycket sällskaplig och vänlig häst med mycket rörlighet och fin mun. Kräver sin ryttare för att visa sig från sin bästa sida. Hoppar mycket gärna och väl, tränad upp t.om 1m. Välutbildad och mycket poplär vid våra ridweekends. Tävlad i dressyr lätt klass. Han byter galopp men ej helt stark och befäst i det.
LA/MsvC dressyr och 1m hoppning.

Stonehavens Mika

Stonehavens Mika "Mickis"

Val. f.-08 Imp. Irland med okänd härstamning. Ca 168cm

Trevlig häst på alla vis. En häst med fin gång och trevligt psyke. Köptes in våren 2015 från en privatperson i Värmland. Han är en fröjd att rida men kräver en ryttare som har kommit en bit i sin utbildning, väldigt snäll men lite svår att få jobba korrekt genom kroppen. Han har tyvärr haft dåliga erfarenheter av människor tidigare i sitt liv (troligtvis vid sin uppväxt på Irland) vilket gör att han är blyg och ängslig mot människor - han går iprincip inte att fånga i hagen så det är bara att glömma.

Tävlad MsvC dressyr och tycker det är väldigt kul att hoppa och hoppar även mycket bra, tävlad upp t.om 1.10m med Sofia i sadeln.
Han utbildas vidare med förhoppning att befästa byten.
MsvC dressyr och 1.10 hoppning.

Aztor

Val. f.-06 173cm
En långbent herre med fin och känslig mun, känns inte stor att rida när man väl kommit upp.
Lättriden och fin i handen. Blir lätt lite nervös/känslig men är väldigt snäll. Hoppar gärna men kräver tydligt engagemang från sin ryttare då han kan vara lite feg.
LA/MsvC dressyr 90cm hoppning.

Bosson

Bildnamn Bildtext

Bosson: Val f.-02
Brun valack e:Simsalabim ca 158cm.
Bosson kom till oss sommaren –08 och var då bara grundriden. Han har en härlig uppsyn och är mycket positiv till arbete. Hoppningen är Bossons favoritämne och han tävlad hoppning av Ann. Han har även startat LB dressyr med våra elever. Bosson går med i alla typer av grupper och vickar gärna i barngrupperna som "ponny".
LA/MsvC dressyr och 1.10 hoppning.