Tävlingssugen?

Ekelunds ridskola försöker finnas med på allt från lektionsmästerskap, */** tävlingar samt division III (lagtävling) för både ponny och häst i både dressyr och hoppning.
Här är det viktigt att du som har detta som mål visar engagemang och framåtanda.
Det är ridlärarna som väljer ut vilka som får representera klubben men vi måste veta att du finns! Du ska också ha tävlat med bra resultat på våra pay´n jump och pay´n ride. Du ska under året vara funktionär på någon eller några av klubbens alla */**/***tävlingar.

Är du under 18 år är det föräldrarna som är ansvariga. Detta tas också med i bedömningen av vilka som får möjligheten till dessa tävlingar. Vi måste veta att kunskapen runt tävlandet finns så inget händer varken häst eller ryttare.

Individuella tävlingar utannonseras i Ridsportförbundets tävlingsdatabas liksom lagtävlingar, för att vara med i lag, tala med lagledaren.

Villkor

1. Rida minst 2 pass/vecka i verksamheten hos oss på Ekelund
  2. Medverka som funktionär vid flertalet av Mariefreds RK:s tävlingar
  3. Delta på klubbtävlingar, programridningar, extra träningar m.m
  4. Vara i stallet utöver sina ridpass
  5. Ridläraren avgör om du är redo att börja tävla.
  6. Du ska ha kunskap om MRKs värdegrunder.
  7. Är du under 18 år är dina föräldrar ansvariga.
  8. Grönt kort krävs för lokaltävling/externa tävlingar

Kostnader:

Ridskolan står för hästen/ponnyns kostnader med licens och ev. mätintyg

Eleven står för sin egen licens och anmälningsavgifter till tävlingen.

Eleven står även får kostnad för ev. inhyrd personal som medföljer på tävling vid annan anläggning – något som är ett krav till en början innan man anses tillräckligt kunnig själv, samt föräldrar, för att låtas åka.

Vid tävlingar på hemmaplan kan man boka instruktörshjälp till framridning/framhoppning till en kostnad av ordinarie privatlektion i tid.

Kostnad? Maila oss på ridskolan

Ska elev/förälder åka själva med ponny/häst och en olycka inträffar på vägen eller tävlingen står elev/förälder för veterinärvårdens självrisk på 4.000kr om hästen kräver veterinärvård.

Man kan också hjälpa till och jobba extra i stallet på helger för betalning av sin häst hyra.

Åker flera elever på samma tävlingsplats så kan man samåka i transport och då dela på transport och instruktörskostnad förstås.